الزامات اخذ رتبه پیمانکاری

الزامات اخذ رتبه پیمانکاری


الزامات اخذ رتبه پیمانکاری

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مقاله قصد دارد به بحث پیرامون الزامات اخذ رتبه پیمانکاری بپردازد.منظور از رتبه بندی شرکت های پیمانکاری،بررسی مقدار توانایی شرکت می باشد که طبق مقررات و بخشنامه هایی که به وسیله معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به تصویب می رسد صورت می پذیرد.

 

الزامات اخذ رتبه پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری بر اساس خدمات و قراردادها و اشخاص امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می گردند که در اصل 1 بالاترین و 5 بالاترین رتبه در نظر گرفته می شود. بعد از به ثبت رسیدن شرکت و اخذ رتبه پیمانکاری،شرکت های پیمانکاری می توانند نسبت به بالا بردن رتبه خود مبادرت ورزند.جهت بالا بردن رتبه از 5 به 1 در شرکت های پیمانکاری هزینه های ریالی پروژه های به پایان رسیده در 15 سال گذشته به وسیله شرکت و نیروی مهندسی و فنی شرکت ارزیابی می شود و چنانچه شرکت امتیاز مورد نظر را بدست آورد و دارای اظهارنامه مالیاتی واجد شرایط باشد در آن صورت قادر است از رتبه 5 به رتبه های بالاتر ارتقای رتبه داشته باشد.

به منظور رتبه بندی شرکت های پیمانکار معیار اصلی تعداد نفرات نیروی مهندسی و فنی حضور یافته در هیئت مدیره ی یک شرکت و تجربه و سابقه کاری آنان می باشد.
معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکت ها را در یازده رشته متفاوت رتبه بندی می نماید که این رشته ها شامل موارد زیر هستند:

  1. ساختمان و ابنیه
  2. راه و ترابری
  3. صنعت و معدن
  4. تاسیسات و تجهیزات
  5. کشاورزی
  6. آب
  7. مرمت آثار باستانی
  8. کاوش های زمینی
  9. ارتباطات
  10. نفت و گاز
  11. نیرو

درخواست کنندگان رتبه بندی شرکت های پیمانکاری لازم است به منظور اخذ رتبه پیمانکاری با رجوع به پایگاه اینترنتی ساجات به آدرس sajat.mporg.ir/profiling/login مدارک لازم را مهیا و در این پایگاه اینترنتی ثبت نام نمایند.اگر پیش از این در این پایگاه اینترنتی عضویت نداشته اید می بایست یک کاربر جدید ایجاد کنید.بعد از ثبت نام می توان با درج نمودن شناسه کاربری و گذرواژه که به نشانی ایمیل یا دامنه ir فرستاده شده است به پایگاه اینترنتی تکمیل ثبت نام ساجات رجوع نمایید. رتبه بندی شرکت در پایگاه اینترنتی ساجات با عنایت به مستندات و اطلاعاتی که به پایگاه اینترنتی وارد شده تشخیص داده می شود.

روش پیگیری

با عنایت به امکانات موجود در پایگاه اینترنتی جامع ساجات،حاضر شدن نماینده شرکت در مکان تشخیص صلاحیت الزامی نمی باشد و در صورت لزوم از یکی از اعضای هیات مدیره و یا مدیر عامل شرکت فراخوانده می شوند.

ثبت کریمخان به الزامات اخذ رتبه پیمانکار اشاره نموده است.

  • پیمانکار مکلف به رعایت نمودن قوانین و مقررات بهداشت کار و محفاظت فنی می باشد.پیمانکار پیش از آغاز کارخود،مقررات خاص کارفرما را برای کار در کارگاه از کارفرما تقاضا می نماید و بعد از اخذ آن ها و هماهنگی های مورد نیاز و تایید نهایی کارفرما،پیمانکار می بایست از آن به بعد،آن ها را رعایت نماید.در هر صورت پیمانکار این وظیفه را دارد همواره به مقررات و ضوابط حاکم عمل نماید.
  • پیمانکار مکلف می باشد عملیات مجهز نمودن کارگاه را،در زمان مشخص شده برای تجهیز کارگاه و نیز شرایط منطقه،به صورت معمول صورت دهد.در صورتی که مشخصات فنی اجرایی خاصی،برای عملیات مجهز نمودن و براندازی کارگاه در مدارک و اسناد پیمان مندرج شده باشد،ضروری است پیمانکار آن ها را رعایت نماید.
  • محافظت فیزیکی از کارها شامل مواردی چون روش حصارکشی،آتش نشانی،روشنایی،نگه داری و حراست از تجهیزات،مصالح و ماشین آلات ساختمانی
  • پیمانکار این وظیفه را بر عهده دارد که بلافاصله بعد از تحویل کارگاه،مطابق با لیست معین شده برای مجهز نمودن کارگاه،طرح جانمایی تجهیز کارگاه را مهیا نموده و بعد از تایید نمودن مهندس مشاور،بر اساس آن کارگاه را مجهز می نماید.
  • کارفرما مطابق با الزامات رتبه بندی شرکت ساجات با عنایت به شیوه پیش بینی شده در اسناد و مدارک پیمان جهت تامین آب،گاز،برق و مخابرات،پیمانکار را به سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی به منظور اخذ انشعاب آب،برق،تلفن و گاز و یا اخذ جواز احداث چاه نیمه عمیق یا عمیق و موارد همانند جهت بهره گیری موقت در دوره ساختمان،معرفی می نماید.
  • پیمانکار بر اساس الزامات رتبه بندی شرکت،مکلف می باشد با هزینه خود تاسیسات موقت کارگاه و ساختمان ها را که جهت مجهز نمودن کارگاه احداث می نماید در مقابل پیشامد حوادثی مثل سیل ، اتش سوزی و…. بیمه نماید.

مدارک عمومی مورد نیاز به منظور اخذ رتبه ی پیمانکاری 1 الی 4

  • فتوکپی برابر اصل شده ی مدارک ثبتی شرکت
  • مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص که مشمول اظهارنامه-اساسنامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات می باشند.
  • مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود از جمله تقاضانامه-اساسنامه-شرکت نامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات
  • فتوکپی شناسنامه ی تمامی صاحبان سهام و اعضای هیئت مدیره و فتوکپی کارت ملی آنان
  • فتوکپی برابر اصل شده ی مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت
  • تصاویر تمامی موافقتنامه ها
  • مهیا نمودن سربرگ شرکت در سه جلد
  • اظهارنامه ی مالیاتی شرکت مرتبط با آخرین سال مالی پیش از تشکیل پرونده که توسط سر ممیز مالیاتی مربوطه تایید و مهر شده باشد.

مدارک مورد نیاز به منظور اخذ رتبه پیمانکاری 5

  1. فتوکپی برابر اصل شده ی مدارک ثبتی شرکت
  2. مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص از جمله اظهارنامه-اساسنامه-روزنامه ی رسمی-تاسیس و تغییرات
  3. مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود که مشمول تقاضانامه-اساسنامه-روزنامه ی رسمی-شرکتنامه-تاسیس و تغییرات می باشند.
  4. تسلیم اصل سند مالکیت یا اجاره نامه ی رسمی از دفتر مرکزی شرکت بر اساس روزنامه ی رسمی شرکت
  5. فتوکپی شناسنامه ی تمامی صاحبان سهام و اعضای هیئت مدیره و فتوکپی کارت ملی آنان
  6. فتوکپی برابر اصل شده ی مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت

تیم مجرب و متخصص ثبت شرکت کریم خان شما عزیزان را در امور زیر یاری خواهند نمود:

  • تمدید و اخذ رتبه پیمانکاری
  • ریافت و تمدید و ارتقای رتبه بندی شرکت های EPC
  • دریافت و تمدید و ارتقای رتبه بندی مشاوران
  • رتبه بندی اندوه سازان
  • رتبه بندی شرکت های انفورماتیکدر صورت نیاز می توانید با شماره 02187146 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *