چگونگی پیگیری درخواست ثبت شرکت

چگونگی پیگیری درخواست ثبت شرکت


پیگیری درخواست ثبت شرکت به چه صورت می باشد؟

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مقاله قصد دارد در خصوص نحوه ی پیگیری درخواست ثبت شرکت توضیحاتی ارائه نماید.با اجرای سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسه های غیر تجاری به آدرس اینترنتیsherkat.ssaa.ir کلیه اشخاص درخواست کننده ثبت شرکت،می توانند توسط این سامانه نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند و همچنین جواب درخواست ثبت شرکت خود را از همین روش پیگیری کنند.

چگونگی پیگیری درخواست ثبت شرکت

درخواست کنندگان می توانند بعد از وارد نمودن اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و اخذ کد رهگیری ،بدون نیاز به رجوع به صورت حضوری،تصمیمات گرفته شده را پیگیری نمایند و از مضمون آن آگاهی یابند.بنابراین،لازم است کد رهگیری را تا اطلاع یافتن از نتیجه نزد خود نگه داری نمایید.جهت پیگیری درخواست ثبت شرکت با مراجعه به سایت یادشده روی بخش (پیگیری درخواست) کلیک کنید.

با بررسی نمودن کارشناس حقوقی،امکان دارد سه وضعیت برای پرونده شما پیش آید که ثبت کریمخان به آنها اشاره نموده است:

1- رد پرونده

در این وضعیت درخواست ثبت شرکت قابلیت ثبت نداشته و لازم است نسبت به قبولی مجدد تقاضا در سامانه و دریافت کد پیگیری جدید و طی مراحل مجددا مبادرت ورزید.این حالت در صورتی اتفاق می افتد که مدارک فرستاده شده به اداره ایراداتی داشته باشند که قابل رفع اشکال نباشد که این نواقص می توانند بسیار جزیی ولی با اهمیت باشند.

2- نقص پرونده

در این وضعیت پرونده ثبت تاسیس نقص یا نواقصی دارد و با عنایت به اشکالات یادشده در ابلاغیه رفع نقص باید نسبت به مرتفع نمودن نواقص مبادرت ورزید.شایان ذکر است،هر نوع رفع نقص تقاضاهای های پذیرش که به صدور اخطاریه رفع نقص منتهی گردیده با تسلیم نامه از شخصیت حقوقی مربوطه به انضمام مدارک و مستندات رفع نقص و نیز تصویر اخطاریه یادشده فقط با پاکت و پوشه ویژه ی رفع نقص تاسیس به وسیله دفاتر منتخب پستی صورت می پذیرد.

3- صدور آگهی

در این وضعیت اداره ثبت شرکت ها با درخواست ثبت شرکت مد نظر موافقت کرده و اقدام به صدور آگهی می کند که در این حالت می بایست فرد درخواست کننده یا وکیل ثبت شرکت جهت دریافت مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره رجوع نماید.

جهت ثبت آگهی در روزنامه رسمی،باید به وسیله پورتال روزنامه رسمی کشور به نشانی اینترنتی www.rrk.ir مبادرت ورزید. به همین منظور بعد از رجوع به سامانه یادشده باید در بخش ثبت نام کاربر جدید کلیک کنید و شماره تلفن همراه را برای دریافت پیام درج نمایید.در مرحله بعدی، نشانی و کدپستی را به منظور اخذ نسخه کاغذی روزنامه وارد نمایید.آنگاه با کلیک نمودن روی قسمت هزینه آگهی،شماره مکانیزه 18 رقمی را درج نمایید و با مندرج نمودن رمز دوم،اطلاعات بانکی خود را وارد نمایید.یک شماره پیگیری با تادیه هزینه ی آگهی به شما داده می شود که به وسیله این کد،بدون نیاز به مراجعه ی حضوری می توانید تمامی مراحل ثبت آگهی خود را پیگیری نمایید.بنابراین از این شماره تا طی نمودن کلیه مراحل آگهی محافظت نمایید.

وضعیت آگهی می تواند یکی از حالات ذیل را داشته باشد:

1-اخذ شده از ثبت:

به این مفهوم است که هزینه آگهی به وسیله درخواست کننده تادیه نشده و یا پرداخت هزینه با موفقیت صورت نگرفته و لازم است به منظور چاپ آگهی،با تعیین پرداخت آنلاین مبلغ آگهی ؛نسبت به تادیه هزینه آگهی اقدام نماید.

2-آماده ارسال به چاپ

در این وضعیت هزینه چاپ با موفقیت صورت گرفته و به منظور چاپ فرستاده شده است.

3-در حال انتشار امضا نشده

به این مفهوم است که آگهی در حال چاپ می باشد ولیکن هنوز امضاء نشده است.

4-انتشار یافته امضا نشده

آگهی به چاپ رسیده است و در سایت موجود می باشد ولیکن هنوز نسخه امضا شده آن صادر نگردیده است.

5-انتشار یافته امضا شده

به این مفهوم است که آگهی به چاپ رسیده است.

پس از سپری شدن 5 روز کاری آگهی شما در پورتال روزنامه رسمی کشور به انتشار رسیده و نسخه الکترونیکی دارای اعتبار آن قابل اخذ می باشد.فایل PDF آن را نیز می توانید از قسمت پیگیری آگهی دانلود نمایید.

تحریر و صدور آگهی تاسیس شرکت آخرین مرحله برای ثبت یک شرکت می باشد. بعد از ثبت شرکت نسبت به مشخص نمودن حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی،تهیه دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و دریافت کد اقتصادی مبادرت ورزید.

ثبت کریم خان آماده هرگونه خدمت رسانی پیرامون مسائلی چون نحوه ی پیگیری درخواست ثبت شرکت ، انتخاب وثبت علامت تجاری ، انجام امور مالیاتی پس از ثبت شرکت ، مراحل ثبت شرکت و اخذ مجوز برای شرکت های بهداشتی مواد غذایی و مراحل اخذ ایزو است در صورت نیاز می توانید از طریق شماره 87146 021با کارشناسان و مشاورین زبده ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *