چرا علامت تجاری ( برند ) ثبت کنیم ؟

چرا علامت تجاری ( برند ) ثبت کنیم ؟


دلایل ثبت علامت تجاری

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مطلب در خصوص دلایل ثبت علامت تجاری مطابق تبصره 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراع ها ، مصوب اول تیر ماه 1310 ثبت علامت در ایران به اختیار می باشد ، به جز در مواردی که دولت آن را اجباری قرار دهد . با این وجود، به دلیل مزیت ها و فایده هایی که ثبت برند دارد، تاجرها و موسسان تجاری ، علائم خود را ثبت می کنند. درزیر به بعضی از مهم ترین این مزیت ها می پردازیم.

چرا شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟

  • حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای فردی شناخته خواهد شد که علامت خود را ثبت کرده باشد. به این مفهوم که افرادی که علامت خود را ثبت نکنند ، نخواهند توانست از استفاده اشخاص دیگر از آن علامت ممانعت به عمل آورند و به این جهت تمامی تاجران و موسسه های تجاری، برای حفظ علامت خود از تقلب و تقلید ، علایم خود را ثبت می کنند .
  • ثبت برند، تضمین می کند که مشتری ها قادرند محصول ها را از یکدیگرتشخیص دهند.
  • شرکت ها را تشویق می کند درنگه داری یا ارتقای کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • شرکت ها می توانند محصولات شان را از یکدیگر تمایز دهند.
  • ممکن است برای اخذ وام سودمند باشند.
  • ممکن است سرمایه سودمند کسب و کار باشند.
  • جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  • حق استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و نقطه ی مستقیم درآمد از محل حق امتیازها است.
  • وسیله ی بازاریابی و پایه ی ایجاد شهرت و وجهه شرکت ها هستند.

ثبت علامت تجاری و اختراع ها در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران که یکی از اداره های ثبت می باشد ،انجام می شود. ماده 6 قانون ثبت علائم تجاری اداره ثبت علائم را شعبه به خصوصی از دفتر دادگاه شهرستان تهران به حساب می آورد و درنتیجه اداره مالکیت صنعتی و ثبت شرکت ها می تواند تصمیم هایی درارتباط با رد یا قبول علامت ها به عنوان شعبه دادگاه شهرستان بگیرد.

درخواست ثبت می بایست به زبان فارسی و در سه نسخه روی نمونه های چاپی به خصوصی که ازسمت اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در اختیار درخواست کنندگان گذاشته می شود، صورت گیرد. درخواست ذکرشده امکان دارد به شخصه از طرف درخواست کننده و یا از سمت وکیل وی تحویل گردد .

شرکت ثبت کریم خان با بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حرفه ایی و متخصص به صورت کاملا رایگان به شما عزیزان اطلاعات لازم را در خصوص ثبت برند و علامت تجاری می دهند .

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *