نحوه ی ثبت برند جهانی

نحوه ی ثبت برند جهانی


چگونه ثبت برند جهانی نماییم؟

ثبت برند جهانی یا برند بین المللی اصطلاحی می باشد که با دو واژه ی “جهانی سازی” و ” تجاری سازی ” برند هم معنی است. با ثبت برند جهانی قادر می باشید کالا و خدمات خود را جهانی نمایید. البته این جمله این معنا را نمی رساند که برند شما در کلیه ی کشورهای جهان به ثبت برسد بلکه این واژه فقط یک اصطلاح می باشد، در واقع شما با ثبت بین المللی برند خود می توانید از حمایت هایی که به آن مربوط می باشد بهره مند گردید.

 

نحوه ی ثبت برند جهانی

با ثبت برند جهانی قادر خواهید بود زمینه را جهت توسعه های آتی در سطح جهان آماده نمایید و در مقایسه با سایر رقبا جهت ورود به بازارهای دور دست از حق تقدم بهره مند شوید. نماد و نشان ثبت برند جهانی R می باشد. ثبت جهانی برای یک دوره ی 10 ساله انجام می گیرد و در صورتی که صاحب برند مایل باشد می تواند در سال نهم آن را برای یک دوره ی 10 ساله ی دیگر تمدید نماید. در ادامه این مطلب با ثبت شرکت کریمخان همراه باشید تا از مدارک لازم برای ثبت جهانی برند و مزایای ثبت برند جهانی آگاه گردید.

برند های مشهور و با ارزش جهان بر اساس گزارش کمپانی اینتر برند تا این لحظه، به ترتیب ذیل می باشد :

  1. کوکاکولا( ارزش برند 70 میلیارد دلار )
  2. آی یی ام ( ارزش برند 65 میلیارد دلار )
  3. مایکروسافت ( ارزش برند 61 میلیارد دلار)
  4. گوگل ( ارزش برند 44 میلیارد دلار)
  5. کمپانی جنرال الکترونیک ( ارزش برند 43 میلیارد دلار )
  6. مک دونالدز( ارزش برند 34 میلیارد دلار)
  7. اینتل ( ارزش برند 32 میلیارد دلار)
  8. نوکیا ( ارزش برند 29 میلیارد دلار)
  9. والت دیزنی ( ارزش برند 28 میلیارد دلار)
  10.  هیولت پاکارد ( ارزش برند 27 میلیارد دلار)

آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد UNCTAD سوئیس نشانگر این می باشد که اکثر شرکت هایی که موفق به اخذ نمایندگی برندهای معتبر می گردند، در زمره ی شرکت هایی می باشند که دارای برند ثبت شده جهانی هستند. بدین جهت، شرکت های بزرگ و موفق همیشه به دنبال راه هایی می باشند که از آن طریق بتوانند عواملی را که در افزایش ارزش نام تجاری تاثیر دارند افزایش دهند.

مزایای ثبت برند جهانی

  • ثبت جهانی برند قادر می باشد برای شرکت ها وجهه و شهرت به وجود بیاورد و همچنین ابزار مناسبی برای بازاریابی باشد.
  • بعد از ثبت برند با درج علامت مخصوص در بالای نام تجاری خود، اعتبار بین المللی کسب می نماید.
  • ثبت برند، موجب گسترش تجارت جهانی می گردد و طیف گسترده ای از مصرف کنندگان مختلف در سرتاسر جهان با این برندها آشنا خواهند شد.
  • ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی به همراه دارد و از سوء استفاده ی طرح به وسیله ی مقلدان جلوگیری می نماید.
  • ثبت برند هزینه های بازاریابی کمتری دارد و در برابر، کسب سود بیشتری را موجب می گردد.

ثبت جهانی برند

ثبت جهانی برند به دو طریق موافقتنامه های Trips و مادرید انجام می گیرد که هر کدام از آن ها نیز قوانین خود را دارند. توافقنامه ی Trips بر اساس قوانین جهانی WTO انجام می گیرد. این توافقنامه را بیش از 150 کشور امضا نموده اند و در آن عضو شده اند. ثبت برند طی این توافقنامه، برند را بدون هیچ نوع واسطه ای در کشور سوئیس به ثبت جهانی می رساند. این بدان معناست که جهت ثبت برند بر اساس این توافقنامه، نیازی نیست برند مذبور در کشور مبدا به ثبت برسد.

لازم به ذکر است که ایران در این توافقنامه عضو نیست. توافقنامه ی مادرید به این صورت می باشد که اولین شرط ثبت بین المللی برند ، ثبت در کشور مبدا است. برای عضویت در این سیستم، افراد می بایست یک اظهارنامه ی بین المللی را به اداره ی مالکیت صنعتی ارائه نموده و کشورهای مد نظر خود را از میان 85 کشوری که در موافقتنامه ی مادرید عضو می باشند، انتخاب کند و در آن کشورها فعالیت خود را آغاز کند تا حمایت های لازم از آن گیرد. فرد می بایست تقاضانامه ی بین المللی خود را به یکی از سه زبان فرانسه، اسپانیولی و انگلیسی ترجمه نماید.

مدارک لازم برای ثبت برند جهانی

  • نامه ی درخواست ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ی ثبت علائم تجاری با ذکر نام های کشورهای مورد نظر
  • معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت به همراه امضاء مدیران شرکت و کسانی که حق امضاء دارند به همراه مهر شرکت (اشخاص حقوقی) و در صورت مراجعه ی وکیل رسمی، ارائه ی وکالتنامه ی دادگستری
  • کامل کردن فرم مخصوص لاتین بعد از مشخص نمودن کشورهای مورد نظر متقاضی ثبت جهانی برند
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی مدیران شرکت و دارندگان حق امضاء شرکت و روزنامه ی تشکیل شرکت و در صورت وجود تغییر ات در شرکت، گزارش آخرین تغییرات
  • برگه ی ارزیابی هزینه ها به ضمیمه ی مهر و امضاء متقاضی ثبت برند جهانی (Fee Calculation)
  • ارائه ی وکالتنامه ی رسمی در حالتی که امور شرکت توسط وکیل انجام می گیرد.

ثبت شرکت کریمخان در ادامه ی این متن کشورهایی را که عضو سیستم بین المللی مادرید می باشد برشمرده است.

کشورهای عضو سیستم بین المللی مادرید:

ایران – آنتیگوا و بارباردو – آلبانی – ارمنستان – بن ایر – اتریش – استرالیا – آذربایجان – بوسنی و هرزه گوین – بلژیک – بلغارستان – بحرین – بوتان – بوتسوان – بنلوکس – بلاروس – سوئیس – چین – کوبا – قبرس – جمهوری چک – آلمان – دانمارک – الجزیره – استونی – مصر – اتحادیه اروپا – اسپانیا – فنلاند – فرانسه – انگلستان- گرجستان- غنا – یونان- کرواسی- مجارستان – ایسلند – ایرلند – ایتالیا – ژاپن – کنیا – قرقیزستان – کره شمالی – کره جنوبی – قزاقستان – لیختن اشتاین – لیبریا – لسوتو – لتونی – لیتونی – موروکو – موناکو – مولداوی -مونته نگرو – ماداگاسکار – مقدونیه – مغولستان – موزانبیک – نامیبیا – نروژ – عمان – هلند – لهستان – پرتغال – رومانی – روسیه – سودان – سوئد – سنگاپور – اسلوونی – اسلوواکی – سبیرالئون – سان مارینو – سوریه – تاجیکستان – ترکمستان – ترکیه – اوکراین – آمریکا – ازبکستان – ویتنام – زامبیا – کوراکائو – سینت مارتین – سوازیلند – سائوتومه و پرنسیپ

با برقراری تماس با مشاورین ثبت شرکت کریمخان و دریافت اطلاعات مربوطه و سپردن امور ثبتی خود به وکلای این مجموعه،با خیالی آسوده ثبت برند جهانی نمایید.شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *