مشاوره ثبت برند

مشاوره ثبت برند

ثبت برند چیست؟ چگونه می‌توان ثبت برند انجام داد؟

این سؤالات و سؤالات مشابه مطرح شده در این زمینه هدف اصلی ما از ارائه‌ی این مقاله هستند. با مطالعه‌ی این مقاله از آخرین اطلاعات در مورد ثبت برند و مراحل آن آگاه می‌شوید. همچنین برای مشاوره ثبت برند می‌توانید با مشاوران مجرب ما در ثبت کریمخان ارتباط برقرار کنید.

مشاوره ثبت برند

پیش گفتار

مالکان تجارت همواره برای رسمیت بخشیدن قانونی به نام و نشان خود، باید برند خود را ثبت کنند. ثبت برند برای ایجاد تمایز بین افراد، محصولات و خدماتشان از یکدیگر ضروری است. از آنجایی که ثبت برند مزایای زیادی ایجاد می‌کند، امروزه افراد بیشتری به مشاوره در این زمینه روی آورده‌اند و سؤالات متعددی مطرح شده است که شاید سؤال شما هم باشد.

در این مقاله تلاش مشاوران ثبت کریمخان بر این است که علاوه بر آگاه سازی شما نسبت به لازمه‌های ثبت برند ارزان و برطرف کردن سؤالات متداول، امکان مشاوره رایگان و تخصصی را برایتان فراهم کنند.

برند چیست

برند در واقع یک عبارت، لوگو یا هر مشخصه‌ی دیگر است که نشان دهنده‌ی کالا یا خدمات خاصی است و به وسیله‌ی همین برند، کالا یا خدمات مورد نظر از مشابهانشان متمایز می‌شوند.

انواع برند

به صورت کلی برندها به دو نوع لاتین و فارسی تقسیم می‌شوند. تمرکز این مقاله روی ثبت برندهای فارسی می‌باشد.

طبقات برند

45 مورد طبقه‌ی مختلف در زمینه ثبت برند وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند شامل: دسته‌ی کالا و محصولات و دسته‌ی خدمات. با توجه به کالا، خدمات و موضوع برند می‌توانید هر یک از طبقات مختلف را برای برند خود انتخاب کنید. در زیر چند مورد از طبقات مربوط به هر دسته را ذکر کردیم.

الف) دسته‌ی کالا و محصولات

طبقه‌ی 1) مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین‌های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک‌های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاءحریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذائی، مواد دباغی، چسب های مورد استفاده در صنعت.

طبقه‌ی 10) دستگاه‌ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی.

ب)دسته‌ی خدمات

طبقه‌ی 35) تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری و اداری.

طبقه‌ی 36) بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات.

مراحل ثبت برند

برای ثبت قانونی برند این مراحل باید طی شود. در ابتدا مدارک لازم برای تشکیل پرونده جهت ثبت برند را به مؤسسه ثبت کریمخان ارسال می‌کنید. سپس در وبسایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کرده و برای تایید حساب کاربری از دفتر اسناد رسمی امضا دریافت می‌کنید. در این مرحله اگر برند هیچ مغایرتی با دیگر برندها نداشته باشد و نقصی در مدارک نیز وجود نداشته باشد سه مرحله آگهی در روزنامه رسمی کشور چاپ می‌شود. 30 روز پس از ثبت آگهی اول اگر اعتراضی به برند صورت نگرفته باشد آگهی دوم چاپ می‌شود. در پایان با ارسال روزنامه رسمی دوم، درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت تجاری توسط وکلای ما انجام می‌گیرد.

مدارک ثبت برند

ثبت برند فارسی برای شخص حقیقی و حقوقی مدارک متفاوتی نیاز دارد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای اشخاص حقیقی به شرح زیر است:

  1. مدارک هویتی فرد متقاضی
  2. نمونه علامت برند به ابعاد 10 در 10
  3. کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت برند
  4. کپی مجوز فعالیت

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند برای شرکت:

  1. کپی شناسنامه دارنده امضا شرکت
  2. مدارک هویتی مدیرعامل شرکت
  3. کپی کارت بازرگانی مدیرعامل در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت برند
  4. کپی از روزنامه تأسیس و تغییرات آن
  5. کپی از جواز تأسیس
  6. 10 عدد پرینت رنگی لوگو برند به ابعاد 10 در 10
  7. اصل مهر شرکت

هزینه ثبت برند

هزینه‌ی ثبت برند کاملا بستگی به طبقه‌های تعیین شده برای ثبت آن دارد. لذا هزینه‌ها با توجه به کالا یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید کاملا متفاوت است. به صورت کلی هزینه‌ی ثبت اظهارنامه، هزینه‌ی ثبت آگهی اول، هزینه‌ی ثبت آگهی دوم و هزینه‌ی حق الثبت بین همه‌ی ثبت‌ها مشترک است. برای آگاهی از هزینه‌ی دقیق هر بخش می‌توانید با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس بگیرید.

مزایای ثبت برند

ثبت برند مزایای چشمگیری دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

  • ثبت برند مانند یک میانبر، ذهن مشتری را در میان انبوهی از کالاها و خدمات به سوی شما سوق می‌دهد.
  • ثبت برند باعث تمایز محصولات و خدمات شما نسبت به رقیبانتان می‌شود.
  • ثبت برند باعث می‌شود حق انحصاری آن نام را در طبقه‌ی مشخص شده دریافت کنید.
  • ثبت برند تمایل افراد برای سرمایه گذاری روی کالا یا خدمات شما را افزایش می‌دهد.

چرا ثبت کریمخان؟

کارشناسان مجرب ثبت کریمخان با سابقه‌ی چندین ساله در حوزه‌ی ثبت برند و سایر مسائل ثبتی مانند ثبت شرکت، دریافت کارت بازرگانی و … آماده‌ی راهنمایی شما هستند. کافی است با برقراری تماس با مشاوران ما و بدون نیاز به مراجعه جضوری امور ثبتی خود را آغاز کنید.

سؤالات متداول

  • آیا طبقه‌بندی برند در ایران با سایر کشورها متفاوت است؟

به صورت کلی خیر. طبقه بندی برندها یک تقسیم بندی بین المللی است. البته لازم به ذکر است که برخی از طبقات در ایران قابل ثبت نیستند.

  • آیا محصولات یا خدمات را باید منحصرا در یک طبقه ثبت کرد؟

خیر. هر محصول یا خدماتی که ارائه می‌شود با صرف مقداری هزینه‌ی اضافی برای هر طبقه، قابل ثبت در طبقات متعدد می‌باشد.

  • آیا امکان تغییر طبقه‌ی برند به صورت آنلاین وجود دارد؟

بله. شرکت ثبت کریمخان ثبت تمام مراحل افزایش و کاهش طبقات برند را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما انجام می‌دهد.

شماره تماس

021-87146


ثبت برند، هزینه ثبت برند، هزینه ثبت علائم تجاری، موسسه ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه ثبت شرکت سهامی خاص، تمدید کارت بازرگانی، هزینه مالیات بر ارزش ارزش افزوده، پلمپ دفاتر، راهنمای ثبت شرکت، ثبت تغییر آدرس شرکت، هزینه لوگو و برند، ثبت کریمخان، ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریم خان، ثبت برند در ثبت کریمخان، اخذ کد اقتصادی، اخذ کارت بازرگانی، ثبت موسسه، ثبت شرکت های مسئولیت محدود، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت، ثبت انحلال شرکت، استعلام برند، استعلام برند در ثبت کریمخان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *