سامانه ثبت شرکت


نکاتی در مورد سامانه ثبت شرکت ها

این روزها به توجه به سیستمی شدن کلیه کارها شما می توانید کار ثبت شرکت خود را به صورت سیستمی از طریق سامانه ثبت شرکت ها انجام دهید و بدین ترتیب در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید. جهت انجام کار ثبت شرکت باید به آدرس وبسایت http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید و به صورت آنلاین کار ثبت شرکت خود را انجام دهید.همچنین شما می توانید به واسطه این سایت درخواست های خود را پیگیری کنید و علاوه بر آن کلیه امور مربوط به صورتجلسات و پلمپ دفاتر و بخشنامه ها را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهید.

شما می توانید در این سامانه کلیه امور در خصوص فرایند پذیرش درخواست های انواع ثبت تاسیس و تغییر و …شرکت ها و موسسات غیر تجاری را انجام دهید.بدین ترتیب که ابتدا اطلاعات خود را وارد این سایت می کنید و سپس سامانه به شما یک کد رهگیری می دهد که شما می توانید بدین طریق از همه تصمیماتی که توسط سامانه ثبت شرکت ها گرفته می شود مطلع گردید.سپس مدارک خود را اسکن کرده و مراحل اینترنتی را طی کنید و ثبت شرکت خود را انجام دهید.

از دیگر مواردی که باید در سامانه مشخص گردد می توان به نام و اطلاعات شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، روزنامه، اظهارنامه/تقاضانامه، اساسنامه، شرکتنامه اشاره نمود.توجه داشته باشید که برای نام شرکت خود باید 5 نام را به ترتیب اولویت در نظر داشته باشید تا بالاخره یکی از این 5 اسم تایید شود.

در ادامه این مقاله ثبت کریم خان در خصوص ملاک های انتخاب نام شرکت نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

نام شرکت

  • در صورتی که تفاوت نام پیشنهادی با نام به ثبت رسیده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد ذینفع مجاز به ثبت آن نمی باشد.
  • در صورتی که نام شخصیت حقوقی به صورت مقید ثبت شده باشد امکان انتخاب نام جدید مشتق از آن به صورت مطلق برای شخصیت حقوقی دیگر وجود ندارد.
  • واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای با نامی ثبت شده مشابه باشد پذیرفته نمی شوند.
  • افزدن کلمات توصیفی مانند اصل،نوین،برتر،برترین،نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شود.
  • افزدن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها حروفی باشد.
  • تبصره: در صورتی که نام شرکت تمام خصوصیات بالا را داشته باشد فقط در صورت ارائه رضایت نامه کتبی شخصیت حقوقی مقدم در قالب صورتجلسه هیات مدیره،به ثبت می رسد.

ماده 8- چنانچه نتیجه کارشناسی نام،نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد این دستورالعمل باشد،مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید.

  • تبصره 1: چنانچه متقاضی به نتیجه کارشناسی نام،اعتراض داشته باشد مراتب را با ذکر دلایل خود در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت های بررسی کننده ی نام، اعلام تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.
  • تبصره 2:در صورتی که در کارشناسی دوم نیز نام پیشنهادی رد شد،متقاضی می تواند با تکمیل فرم مربوط،مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل به اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اعلام نماید. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، نظر نهایی محسوب می شود.

پس از انجام همه مراحل بالا کارشناس مربوطه اطلاعات شما را بررسی می کند و در صورتی که مشکل داشته باشد آن را بازگردانی کرده و در سامانه اعلام می کند تا رفع نقص شود.همچنین در صورتی که نام های پیشنهادی مشکل نداشت باید بوسیله سامانه یک پیامک ارسال شود و یا در کارتابل موجود در سایت به شما اطلاع رسانی گردد.بدین ترتیب شما می توانید بدون مراجعه حضوری و از طریق سایت کار خود را پیگیری کنید.

پس از اینکه اطلاعات را تکمیل کردید و سامانه این اطلاعات را تایید کرد و مدارک مربوط به هر نوع از شرکت را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.اگر صورتجلسه شما نقص داشته باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و اگر تایید شود برای صدور آگهی به روزنامه ارسال می شودو یا حتی صورتجلسه شما رد می شود و دلایل رد صورتجلسه مذکور در ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد تا صورتجلسه جدید را صادر نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *