ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا


نحوه ی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا

در این مطلب ثبت شرکت کریم خان سعی بر این دارد که شما را با نحوه ی ثبت شرکت در کانادا آشنا سازد.کشور کانادا (canada) در شمال قاره آمریکای شمالی می باشد.از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترش پیدا کرده است. این کشور با مساحتی حدود 9.98 میلیون کیلومتر مربع، بعنوان دومین کشور وسیع جهان از لحاط مجموع مساحت و چهارمین کشور وسیع جهان از لحاظ مساحت خشکی می باشد.

 

ثبت شرکت در کانادا

از استان های کشور کانادا میتوان به: کبک،آلبرتا،بریتیش کلمبیا،مانیتوبا،نیوبرانزویک،نیوفاندلند و لابرادور،نووااسکوشیا،اونتاریو،جزیره پرینس ادوارد و ساسکاچوان اشاره کرد.حکومت کانادا، دموکراسی پارلمانی فدرال و پادشاهی مشروطه می باشد . هم اکنون رئیس کشور، ملکه الیزابت دوم می باشد و با امضاء و نام او، قوانین به رسمیت و ضمانت اجرایی می رسند .

در مقاله ای که پیش رو دارید، موسسه ثبت کریمخان به توضیح قوانین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا می پردازد:

پیرامون قوانین سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا مطالب زیر قابل ذکر می باشد:

بصورت کلی لازم است که شخص خارجی جهت تجارت در کشور کانادا در ابتدا از فدرال صنعت مجوز سرمایه گذاری را طبق قانون 1974 اخذ کند. ولیکن درباره قراردادهای اقتصادی بین المللی و سرمایه گذاری برای اعضای کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت(OMC) قانون و ضوابط خاصی جهت ایجاد تسهیلات و از بین بردن محدودیت ها تدوین گردیده است. به خصوص در ایالت کبک، محدودیت های بنیادی درباره تجارت خارجیان هست و قوانین و آیین نامه های خاصی در همین خصوص تهیه شده است.

دولت کانادا، اشخاص حقوقی خارج از اتحادیه کانادایی همچون شرکت های شخص (شرکت تضامنی) تحت کنترل قرار می دهد و هویت سهامدارن و منافع و نیز حق رای آن ها بر اساس قانون معین می گردد. چنانچه شخص بیگانه در موسسات، اکثریت سهام را به تبعیت از منافع و حق رای در اختیار گیرد اینطور سرمایه ای تحت کنترل است درباره خدمات مالی و مبحث رادیویی و ارتباط از راه دور، قانونگذار استثنایی بر قانون سرمایه گذاری در کشور کانادا قرار داده است.

تا سالهای اخیر، خارجی ها مجاز نبودند که من حیث المجموع با داشتن سهام بیشتر از 25% حق رای در شرکتهای مالی فدرال دارا باشند. اما شخصی خارجی قادر بود با در بر داشتن 10% سهام حق رای دارا باشد.توافق نامه های سازمان جهانی تجارت، باعث این نتیجه شد که پارلمان فدرال کانادا، محدودیت مالکیت بیگانگان را در موسسات مالی سیستم فدرال لغو کند و طبق همین روال درباره بانک های خارجی هم محدودیت حق رای 12% کل سهام حذف شد. بر طبق توافق نامه سازمان جهانی تجارت و توافق نامه (ALENA) کنترل ورود بانک خارجی به کشور کانادا لازمه دو شرط زیر است:

نخست اینکه بانک خارجی قادر نیست از طریق تاسیس شعبه به فعالیت بپردازد و وزیر امور اقتصادی و دارایی مجوز افتتاح بانک خارجی را وقتی صادر می نماید که برای سیستم مالی کشور کانادا سودمند باشد و همچنین کشور مقابل درباره بانک های کانادایی به همان صورت متقابل رفتار نماید. در ضمن بانک خارجی قادر نیست در کشور کانادا بدون اجازه از وزارتخانه ذکر شده مالک بیشتر از یک شعبه باشد. محدودیت مذکور برای اعضاء اتحادیه(ALENA) بکار گرفته نمی شود. قانون بانک ها در کشور کانادا از قانون سرمایه گذاری دشوار تر است .

همچنین قانون سرمایه گذاری در کانادا برای سرمایه گذاری خارجی موانع کمتری بوجود می آورد و مالکیت وسیله های ارتباط جمعی و پخش رادیویی می بایست در تملک و کنترل کانادایی ها قرار گیرد، ایضاً در بحث بهره وری از منابع اورانیوم، شخص بیگانه قادر به داشتن بیش از 40% سهام نیست. جواز حمل و نقل زمینی و هوایی و دریایی و صید بازرگانی از طریق دولت به خارجی ها تعلق می گیرد و خرید و فروش زمین های کشاورزی هم برای غیر کانادایی ممنوعه است.

در رابطه با منتقل کردن زمین، قوانین استانی در برگیرنده محدودیت هایی شده اند و انتقال دهنده موظف به پرداخت 33% ارزش زمین به عنوان مالیات می باشد و در موسسات سهامی بر طبق بند 2 ماده 105 قانون موسسات مذکور، لازم است اکثریت مدیران، تبعه و مقیم کشورکانادا باشند و مجمع های عمومی و هیات مدیره قادر به تشکیل شدن بدون حضور مدیران مقیم در کانادا نمی باشند.

در پایان، شخص خارجی می تواند همانند یک شخص کانادایی در مراجع قضایی ادعا داشته باشد ولیکن در استان کبک از خواهان خارجی ضمانت طلب می کنند و در صورتی که دادخواست پذیرفته نگردد از محل ضمانت هزینه دادرسی و زیان وارد شده را جبران کنند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا

جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا ، پیش از هر کاری، اگرچه شغل آزادی را به ثبت برسانید باید در ارتباط با مجوزهای مربوطه اطلاعاتی را کسب کنید. ضمناً این امکان وجود دارد که از سوی شهرداری شهر هم با محدودیت هایی مواجه شوید.

موسسه ثبت کریم خان در ادامه این مقاله درباره موضوع مورد بحث ( ثبت شرکت در کانادا ) توضیحات بیشتری را ارائه می دهد.

Corporation(شرکت سهامی)

این شیوه که همانند ثبت موسسه به روش سهامی خاص یا عام در کشور ایران می باشد، بیزینس ثبت شده و همچون شخصیت حقوقی به شمار می آید. از این رو مسئولیتی بیزینش به شرکت منتهی می شود و نه به صاحبان شرکت. در این روش لااقل 2 نفر عضو مورد نیاز می باشد . در صورت ورشکستگی شرکت، صاحبان آن شرکت ورشکسته به حساب نمی آیند. ثبت شرکت در کانادا برای این نمونه از شرکت ممکن است در بردارنده هزینه های بسیاری باشد ولیکن به علت قوانین حقوقی و مالیاتی مطلوب همچون محدود شدن مسئولیت های مالی به موسسه، حمایت های دولتی و احتمال گسترش و پیشرفت ثبت این گونه از موسسات دارای متقاضیان زیادی است.

Sole proprietorships(مالکیت انحصاری)

این رویه که در زبان عوام به sole معروف است بیان میدارد که شخص و تجارت یکی به حساب می آیند. به این مفهوم که شخص موسس تجارت، مسئولیت مدیریت، قراردادها و مسایل مالی و همه ی امور تجاری را عهده دار می باشد.

بنابراین طبق این شیوه، کار آزاد به نام یک شخص به ثبت می گردد و مدیریت یا موسس شرکت مسئولیت تمامی اقدامات و تعهدات موسسه را دارد. و اما انتقادی که بر این شیوه وارد است مربوط به درآمد آن می باشد که با درآمد شخصی فرد جمع شده و سبب افزایش مالیات پرداختی می گردد. ضمن این که افراد در این حالت از مسوولیت تام را برخوردار می باشد. بنابراین اگر ورشکست شود این امکان وجود دارد که همه دارایی اش را از دست بدهد. در کشور کانادا سابقه ورشکستگی 5 الی 7 سال در سابقه تجاری ورشکسته ثبت می گردد که برای بازرگان تبعات خوبی را پی ندارد.

Partnership(مشارکت)

قالب این گونه واحدهای تجاری نسبتاً مشابه شرکت های تضامنی در کشور ایران می باشد. در این روش دو یا چند نفر با همدیگر به شراکت می پردازند. روش مذکور اغلب (به علت مسائل حقوقی بغرنج اش) در میان افرادی چون زن و شوهر ها مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. این روند کاملاَ با روند قبلی مشابه است با تفاوت این که درآمد یا ضرر بیزینس بین شرکا تقسیم می شود. ثبت بیزینس طبق این مدل اندکی از روش قبلی مشکل تر می باشد.

غیر از واحدهای بازرگانی ذکر شده در بالا به روش های دیگر هم می شود در کشور کانادا به تجارت پرداخت. چند نمونه از این روش ها در ذیل ارائه گردیده است:

  • شعبه branch office
  • سرمایه گذاری مشترکjoint venture
  • شرکت فرعیsubsidiary

در پایان لازم به ذکر است که متخصصان ما در شرکت ثبت کریم خان به بررسی مقالاتی از جمله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کانادا ، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر بازرگانی و غیره پرداخته و پاسخگوی هر گونه سوالات و رفع مشکلات متقاضیان ثبت شرکت می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *