ثبت شرکت در اهواز

ثبت شرکت در اهواز


نحوه ی ثبت شرکت در اهواز به چه صورت است؟

برای آشنایی با چگونگی ثبت شرکت در اهواز لازم است که مقاله ذیل را در ثبت کریم خان دنبال نمایید.اهواز با مرکزیت استان خوزستان یکی از هشت کلانشهر ایران به شمار می رود.مساحت شهر اهواز در حدود 20000 هکتار بوده که پس از تهران و مشهد و تبریز ،چهارمین شهر وسیع ایران می باشد. طبق تازه ترین آمار رسمی،جمعیت آن 9698431385 نفر بوده که اهواز از این جهت در جایگاه هفتمین شهر پرجمعیت ایران قرار دارد.

ثبت شرکت در اهواز

شهر اهواز به سبب ماهیت خود،در مدت سالیان دراز مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری قرار گرفته است.قرار گرفتن بزرگ ترین شرکت حفاری کشور(شرکت ملی حفاری ایران) و نیز بزرگ ترین شرکت تولید کننده ی نفت ایران(شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب)،فقط بخشی از ظرفیت های استان است که سرمایه گذاری در این استان را به سبب شرایط خاص خود دارای تنوع فراوانی نموده است.

علاوه بر این،به جهت استقرار بزرگ ترین کارخانه های مادر در اهواز،این استان از ظرفیت های بی بدیلی برخوردار گردیده که همین امر،سبب پدیدار آمدن چشم انداز روشنی به منظور سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی سودآور می گردد.از این رو،با عنایت به مزیت های قابل توجه موجود، این منطقه موقعیت ممتازی به منظور جلب و جذب فعالان اقتصادی دارد.

ثبت کریم خان در ادامه ضمن توضیح نحوه ی ثبت شرکت در اهواز به ویژه شرکت های سهامی خاص و با مسوولیت محدود که از پراستقبال ترین انواع شرکت ها می باشند،به مدارک و شرایط مورد نیاز برای ثبت هر یک از آن ها می پردازد.

ثبت شرکت در اهواز (سهامی خاص)

شرکت سهامی خاص،شرکتی بازرگانی بوده که کلیه سرمایه آن تنها توسط موسسین تامین گشته و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد.

در خصوص شرکت سهامی خاص توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است:

  1. در شرکت های سهامی خاص حداقل سرمایه یک میلیون ریال می باشد.
  2. تعداد مدیران حداقل سه نفر است.
  3. تعداد سهامداران نباید از کمتر از سه نفر باشد.
  4. در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نمی باشد.
  5. سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نمی باشد.
  6. انتقال سهام در شرکت سهامی خاص با موافقت سایر شرکاست امکان پذیر است.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص 

  • حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  • پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه به صورت نقد.
  • حداقل سرمایه 1000000ریال

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه ی تمامی اعضا
  • امضای اقرارنامه
  • اصل گواهی عدم سوپیشینه
  • اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل،در صورتیکه امور توسط وکیل انجام می گردد)

ثبت شرکت در اهواز (با مسوولیت محدود)

شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل گشته و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود.در نام شرکت می بایست عبارت”با مسئولیت محدود” قید شود و نیز نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد در غیر این صورت شریکی که نام او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث دارای مسئولیت تضامنی خواهد بود.

شرایط ثبت شرکت بامسوولیت محدود 

  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  • تعهد با پرداخت کل سرمایه

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضای اقرارنامه
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

در این بخش ثبت کریمخان توضیحاتی در خصوص مراحل ثبت شرکت در اهواز و ثبت تغییرات شرکت ها نکاتی را بیان می کند.

مراحل ثبت شرکت در اهواز و موسسات غیرتجاری و ثبت تغییرات شرکت ها در اهواز

  1.  در مرحله اول با توجه به نوع شرکت،مدارک لازم را مهیا نمایید.
  2. پس از آن به سامانه ی اینترنتی اداره ثبت شرکت ها رجوع فرمایید.
  3. اطلاعات درخواست شده در بخش پذیرش تاسیس را تکمیل نمایید.
  4. پس از انجام این مراحل ، کارشناس حقوقی اطلاعات وارد شده را مورد بررسی قرار می دهد،چنانچه اطلاعات ناقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و می بایست نقص را رفع نموده ودر صورت عدم نقص در اطلاعات ارسال شده آن را تاًیید می نماید.
  5. بعد از پذیرش اینترنتی توسط سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، می بایست نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از به وسیله باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.
  6. با ارسال مدارک به اداره ی ثبت شرکت ها در صورتیکه صورتجلسه ی شما ناقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و می بایست نقص عنوان شده را رفع نمایید و چنانچه صورتجلسه ی شما تایید گردد،در نهایت به منظور صدور آگهی به روزنامه ارسال می شود و حتی ممکن است در حالتی دیگر صورتجلسه ی شما رد گردد که در این صورت دلایل رد صورتجلسه طی ابلاغیه ای به شما اعلام می شود تا نسبت به صدور صورتجلسه ی جدید اقدام نمایید.
  7. چنانچه مدارک ارسال شده مورد تایید قرار گیرد،مسئول اداره ،دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر کرده و مشخصات محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می گردد.مسئول دفتر به ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها اقدام می کند.کارت شناسایی متقاضیان را اخذ می نماید و آن را با مشخصات درج شده در اساسنامه مطابقت می دهد.از دیگر اقدامات مسئول دفتر ،احراز هویت متقاضیان ،اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است ، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه شرکت می باشد.مسئول ثبت دفتر، تشکیل پرونده داده و در روی آن از جهت تکمیل امضا گواهی می نماید.یک نسخه اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه،به موسسین داده می شود و نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد.
  8. در نهایت درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران .

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *