آیا از مزایای ثبت شرکت دانش بنیان آگاه هستید؟

طی این نوشتار برآنیم تا به بررسی مزایای ثبت شرکت دانش بنیان بپردازیم. خاطر نشان می شویم موسسه حقوقی ثبت شرکت کریمخان به عنوان یکی از مراکز ثبتی کشور، با استفاده از توان بالای کادر مجرب خود در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را جهت ثبت شرکت شما به عمل خواهد آورد. برای این منظور کافیست با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شرکت و موسسه ی دانش بنیان، شرکت یا موسسه ای خصوصی یا تعاونی می باشد که جهت افزایش علم و ثروت، گسترش اقتصاد دانش محور، به حقیقت پیوستن اهداف علمی و اقتصادی که حاوی گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری می باشند. همچنین تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه حاوی طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه ی فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط ایجاد می گردد. شرکت های دانش بنیان در مواردی از جانب دولت مورد حمایت قرار گرفته اند. این موارد شامل معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت 15 سال و همچنین اعطاء تسهیلات با سود کم به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت و یا بی بهره می گردند.

در صورتی که قصد دارید با برخی از مهم ترین مزایا و امتیازات ثبت شرکت دانش بنیان آشنا شوید در ادامه این مقاله با ثبت شرکت کریم خان همراه باشید.

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

• اعطای کمک

بر اساس ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری، شرکت ها و موسسات دانش بنیانی که بیش از پنجاه نفر نیروی انسانی متخصص با بیش از پنج سال سابقه دارند، در صورت تشکیل کنسرسیوم ،قادر خواهند بود برای فعالیت های موضوع مشارکت دانشگاه ها و شرکت های داخلی و خارجی منوط بر تعلق اکثریت سهم موسسات دانش بنیان داخلی، تا بیست درصد از هزینه ی فعالیت های تحقیق و توسعه ی اسناد اثبات کننده، کمک دریافت نمایند.

• دریافت تسهیلات مالی

شرکت هایی که به تازگی تاسیس شده اند در صورتی که دارای طرح کسب و کار منسجمی باشند، جهت طرح هایی که در مرحله ارتقاء فناوری، کسب فناوری و یا نمونه سازی می باشند، از تسهیلات قرض الحسنه ( با کارمزد 4% ) تا سقف 1 میلیارد ریال بهره مند می باشند. مبالغی که از 1 میلیارد ریال بیشتر می باشد به صورت مستقیم با تصویب کمیته اعتباری صندوق و بررسی دقیق تر و عمیق تر ممکن می باشد. سیاستی که صندوق ترجیح می دهد، بخشیدن تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 3 میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان نوپایی می باشد که به صورت موفقیت آمیزی از تسهیلات قرض الحسنه 1 میلیاردی استفاده نموده اند و به اهدافی که مشخص شده است دست یافته اند. علاوه بر مواردی که ذکر شد، شرکت های تازه تاسیس شده می توانند جهت طرح هایی که به سرمایه در گردش نیاز دارد و یا برای خرید تجهیزات جهت توسعه زیر ساخت تسهیلاتی را دریافت نمایند. این شرکت برای به انجام رساندن این طرح ها قادر می باشند تسهیلاتی تا سقف 1 میلیارد ریال دریافت نمایند. همچنین بر اساس ماده 7 آیین نامه ی مذبور ، شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توانند برای فعالیت هایی نظیر ثبت اختراع، کسب فناوری و نمونه سازی، پس از بررسی طرح تجاری با دوره ی بازپرداخت حداکثر سه ساله از تسهیلات قرض الحسنه صندوق استفاده نمایند.

• لیزینگ محصولات دانش بنیان

خدمات لیزینگ به این گونه می باشد که اگر شرکت دانش بنیان برای محصول دانش بنیان خود دارای خریدار باشد می تواند اقدام به دریافت تسهیلات لیزینگ نماید. برای این منظور در ماده 12 آیین نامه اینگونه بیان شده است که : صندوق اعطای تسهیلات برای حمایت از توسعه بازار محصول و خدمات دانش بنیان، جهت فروش اقساطی، لیزینگ و سایر موارد بوسیله ی عامل صندوق و بر اساس نرخ ترجیحی به شرکت های دانش بنیان اقدام نماید.

• حمایت از صادرات

تسهیلات نقل و انتقال مالی، دریافت مجوزها و استانداردهای بین المللی، طراحی صنعتی و بسته بندی صادرات، خدمات تبلیغاتی و بازاریابی بین الملل، خدمات بازرگانی و حمل و نقل، مالکیت فکری و تحلیل پتنت، مشاوره و تدوین برنامه صادراتی و آموزش از جمله تسهیلاتی می باشند که چنانچه شرکت های دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ نمایند می توانند آن ها را مورد استفاده قرار دهند.

• معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت های دانش بنیان

بر اساس مواد 20 و 21 آیین نامه اجرایی، درآمدی که مشمول مالیات شرکت ها و موسسات دانش بنیان می باشد نشات گرفته از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه ، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان در حوزه ی فناوری های برتر و با ارزش افزوده بسیار علی الخصوص در تولید نرم افزارهای مرتبط، بوسیله ی همان شرکت ها و موسسات دانش بنیان به مدت 15 سال بعد از تاریخ صدور مجوز برای هر شرکت و یا موسسه دانش بنیان از مالیات موضوع ماده 105 قانون مالیات های مستقیم و همچنین پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی معاف می باشند.

• ضمانت و بیمه

بر اساس ماده 14،صندوق جهت پوشش کسر وثیقه تسهیلات دریافتی شرکت ها و موسسات دانش بنیان، موسسات مالی و اعتباری، خدمات ضمانت نامه اعتباری را ارائه می نماید.

• تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت های دانش بنیان

بر همین اساس، فرد متقاضی پس از اینکه امتیازهای لازم را دریافت نمود، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شده و پس از اینکه پروژه ی پژوهشی مورد نیاز یکی از سازمان های دفاعی یا دولتی کشور را اجرا نمود، می تواند کارت پایان خود را دریافت نماید. فرد متقاضی می تواند در طی انجام پروژه تحقیقاتی و در صورتی که سازمان دفاعی یا دولتی صلاح بداند، به صورت پاره وقت در محل آن سازمان حضور یافته و از ارتباط کاری که با شرکت دانش بنیان دارد محافظت نماید.

از دیگر مزایای ثبت شرکت دانش بنیان ارائه مجوز استقرار، دوره های آموزشی، آزمایشگاه های خصوصی، خدمات آزمایشگاهی و … می باشد که درصورت نیاز به آگاهی بیشتر از آنها می توانید با مشاوران ثبت شرکت کریمخان در ارتباط باشید.

نکات مهم در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان

  1. استفاده از حمایت هایی که مربوط به ثبت شرکت دانش بنیان می باشند، مشروط به استعلام دستگاه اجرا کننده ی حمایت از دبیرخانه کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا و مورد پذیرش واقع شدن از سوی این دبیرخانه می باشد.
  2. در صورت هرگونه تخلف و استفاده ی غیر مجاز از تسهیلات و همچنین عدم استفاده در جهت تولید فناوری، بر اساس مجازات های ماده 11 قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از مجازات برخوردار خواهند شد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *