ثبت برند قارچ


ثبت کریم خان قصد دارد در خصوص ثبت برند قارچ در این مطلب توضیحاتی را ارائه دهد.

تاریخچه پرورش قارچ

قارچ ها موجوداتی هستند که از دیرباز با انسان بوده اند.سوابق فسیلی آن ها به دوران پر کامبرین و دونین بازمی گردد.تاریخ مصرف قارچ های خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور باز می گردد و حتی انسان های اولیه نیز از خواص ویژه قارچ ها مطلع بودند.در صورتی که تاریخچه تولید قارچ های خوراکی بررسی شود ، تاریخی چند هزار ساله را می توان برای آن قائل شد.پرورش قارچ های خوراکی به حدود 20 قرن پیش در ژاپن و چین بازمی گردد.

کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع گردید کشورهای گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سال های گذشته از این محصول استفاده می کرده اند وهم اکنون اکثر کشورهای دنیا آن را تحت عنوان محصولی کشاورزی و باغی محسوب می کند و حتی برای توسعه هر چه بیشتر تولید و مصرف آن برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آن اجرا می کند و سالانه هزینه های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می دهند.در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هر کدام به صورتی نسبت به توسعه همه جانبه آن اقدام می نمایند.در برخی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی قارچ ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن گونه خاص، بیشتر می باشد.

برند

برند، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری می باشد که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به واسطه آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می شود.

مزایای ثبت جهانی برند

  • در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، شما را به دید شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی در نظر می گیرند.
  • از به سرقت رفتن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می نمایید.
  • ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید.
  • راه هر سوء استفاده را می بندید.

ثبت برند قارچ

بنا به توضیحاتی که در خصوص قارچ، این ماده ارزشمند داده شد علاقه مندانی که قصد ثبت برند قارچ را دارند در ابتدا باید بدانند که محصولی که قصد تولید آن را دارند در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت تجاری می باشد. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین اندازه موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط ثبت شده باشد بسیار ضروری می باشد،همچنین لازم به ذکر است که برای ثبت برند قارچ ارائه مجوز از جمله کارت بازرگانی، جواز تاسیس صنایع یا پروانه کسب لازم و الزامی است.

در ادامه با موسسه حقوقی ثبت کریم خان همراه باشید تا مدارک لازم برای ثبت برند قارچ را به شما ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند قارچ

شخص حقیقی

  1. تصویر شناسنامه و کارت ملی
  2. تصویر کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد).
  3. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی).

شخص حقوقی

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی
  2. تصویر روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد).
  3. کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت).
  4. تصویر کارت بازرگانی

در ادامه ثبت کریم خان مراحل ثبت برند قارچ را به شما ارائه می دهد.

مراحل ثبت برند قارچ

مراحل ثبت برند یا علامت تجاری به شکل اینترنتی صورت می گیرد، که در ذیل به این مراحل اشاره می کنیم.

  • ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.و از آنجا به بخش اداره ثبت علائم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه علامت را تکمیل کنید.
  • پس از تکمیل اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما داده می شود و سپس میبایست نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه اظهارنامه اقدام کنید.
  • در صورت کامل بودن مدارک و تکراری نبودن علامت مورد درخواست به آدرس ایمیل شما ایمیلی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت ارسال می گردد وگاهی ممکن است از طریق پیامک هم به شما اطلاع رسانی گردد.
  • در صورتی که نقصی در مدارک وجود داشته باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد، چنانچه ثبت علامت تجاری بلامانع باشد بواسطه ایمیل یا پیامک، بلامانع بودن ثبت علامت به شخص یا نماینده او ابلاغ می گردد و نامه پیش نویس آگهی روزنامه رسمی ضمن آن ارسال می گردد. بعد از روز تحویل مدارک به سایت مراجعه و در بخش خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت علامت برای روزنامه رسمی زده است وارد سایت روزنامه رسمی بشوید وهزینه نشر آگهی را پرداخت کنید. پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با ارائه پرینت نامه آگهی تقاضانامه آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره ثبت به شما ابلاغ نموده است به اداره ثبت علامت مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه ای فیزیکی علامت به ثبت رسیده خود را تحویل بگیرید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *