تغییر آدرس شرکت به ثبت رسیده

تغییر آدرس شرکت به ثبت رسیده


تغییر آدرس شرکت

موسسه حقوقی ثبت کریم خان لازم می داند در رابطه با تغییر آدرس شرکت به ثبت رسیده به توضیحاتی اشاره نماید. آدرس شرکت مکانی می باشد که زمان ثبت شرکت مد نظر در بند 3 اساسنامه ی آن ذکر می شود.بعد از ثبت شرکت می توان نسبت به تغییر آدرس مبادرت ورزید.ولیکن به منظور این تغییر طی نمودن مراحلی ضروری است که ثبت کریمخان در این مقاله قصد دارد به آن بپردازد.

تغییر آدرس شرکت به ثبت رسیده

جهت تغییر آدرس شرکت،شرکا و یا صاحبان سهام این اختیار را دارند که با تشکیل صورتجلسه ای با اسم مجمع عمومی فوق العاده نسبت به تغییر مکان شرکت مبادرت ورزند.البته در این جا این نکته حائز اهمیت است که اختیار تغییر مکان شرکت در تبصره ی بند 3 اکثر اساسنامه ها ی شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود به هیت مدیره نیز سپرده گشته است.در این تبصره قید شده است که هیئت مدیره این اختیار را دارد آدرس شرکت را به هر کجا که مصلحت و صلاح می باشد تغییر دهد و شعبه هایی برای شرکت تشکیل دهد.بنابراین تغییر آدرس شرکت به وسیله تصمیم هیئت مدیره(چنانچه در اساسنامه چنین اختیاری به هیئت مدیره واگذار شده باشد) و یا مجمع عمومی فوق العاده امکان پذیر می باشد.

مراحل تغییر آدرس شرکت متناسب با نوع شرکت مقرر گشته است که متفاوتند.اگر شرکت در طی حیات خود به تغییر مکان احساس نیاز کند مدارک و مراحل مورد نیاز تغییر شرکت سهامی و تغییر شرکت با مسئولیت محدود به صورت ذیل می باشد:

تغییر آدرس شرکت سهامی

  1. تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورت جلسه که توسط هیات رئیسه امضا شده باشد.
  2. رعایت تشریفات دعوت طبق قانون تجارت و اساسنامه شرکت.شایان توجه است چنانچه اختیار تغییر مکان شرکت در اساسنامه به هیات مدیره شرکت واگذار گشته باشد،هیات مدیره با تنظیم نمودن صورت جلسه نسبت به ثبت تغییر مکان شرکت مبادرت می ورزد.درصورتی که تغییر مکان شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگری باشد،می بایست پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با تقاضای هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه فرستاده شود.

تغییر آدرس شرکت با مسؤلیت محدود

چنانچه شرکت مدنظری که تصمیم داریم آدرس آن را تغییر دهیم شرکت با مسئولیت محدود باشد مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای را تشکیل داده و صورتجلسه ی مرتبط با موضوع را تنظیم می کند که تمامی اعضای شرکت ( شرکا) با ذکر نمودن میزان سهام خود می بایست آن را امضا کنند.اگر تعداد شرکا بسیار بود طبق ماده 109 قانون تجارت، هیأت نظارت تعیین شده و نام های اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه تنظیمی قید می گردد و آن ها لازم است صورتجلسه را امضا نمایند.

این صورتجلسه می بایست حداکثر یک ماه پس از تاریخی که مجمع تشکیل شده توسط اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت ها تقدیم گردد و به ثبت برسد.هر وقتی که اختیار تغییر مکان شرکت در اساسنامه ی آن به هیأت مدیره واگذار شده بود، هیأت مدیره می بایست صورتجلسه ای در خصوص ثبت تغییر آدرس شرکت تنظیم کنند و چنانچه تغییر مکان از یک شهرستان به شهرستان دیگری انجام شود پرونده شرکت مربوطه طبق تقاضای هیأت مدیره و تنظیم و تصویب صورتجلسه به شهرستان مربوطه فرستاده می شود.

در خصوص صورتجلسه ،نکات زیر بسیار اهمیت دارند:

  • صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضای افراد ذی سمت و با مهر شخصیت حقوقی مهیا و فرستاده شود.
  • صدور سه نسخه از صورتجلسه و امضای تمامی شرکا.
  • اگر تغییر آدرس شرکت از یک خیابان به خیابان دیگری در نظر گرفته شود فقط تنظیم یک صورتجلسه تغییر آدرس کفایت می کند.
  • درصورتی که جلسه با اکثریت شرکا تشکیل گشته باشد رعایت دعوت شرکت طبق اساسنامه یاقانون تجارت با تسلیم مستندات الزامی می باشد.
  • شرکا اسم خود را به همراه مقدار سهام در صورتجلسه درج نموده و امضا نمایند.
  • اگر تعداد شرکا زیاد باشند هیأت نظارت متشکل از سه فرد از شرکا تشکیل می گردد.
  • امضای تمامی صفحات صورتجلسه ضروری است.
  • چنانچه اختیار تغییر مکان از وظایف هیأت مدیره باشد صورتجلسه با بهره مندی از نمونه تنظیم و به مدت 3 روز به اداره ثبت شرکت ها فرستاده می شود و بارکد پستی در سیستم مندرج می گردد.

مراحل تغییر آدرس شرکت

  • تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل کلیه اوراق به وسیله شرکا
  • رجوع به سامانه ی ثبت شرکت ها به آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir به منظور اعلام تقاضای تغییر آدرس شرکت
  • بارگذاری مدارک و مندرج نمودن اطلاعات درخواست شده در سامانه ی فوق الذکر
  • فرستادن مدارک توسط پست به اداره ثبت شرکت ها
  • رجوع به اداره ثبت شرکتها و تادیه هزینه های قانونی وضع شده به منظور دریافت آگهی تغییرات
  • تادیه هزینه روزنامه رسمی
  • صدور آگهی

موسسه حقوقی ثبت کریم خان جهت یاری شما در خصوص تغییر آدرس شرکت ،استعلام نام شرکت ، ثبت شرکت ، تنظیم و ثبت صورتجلسات هیات مدیره، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های خارجی ، حاکمیت اساسنامه ی شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت در تهران آماده خدمت گذاری می باشد در صورت هرگونه نیاز با شماره تلفن 87146 تماس حاصل فرمایید.

راهنمای ثبت شرکت

تغيير آدرس شركتتغيير آدرس شركت سهامي خاصتغيير آدرس شرکتتغییر آدرس در شرکت با مسئولیت محدودتغییر آدرس شرکتتغییر آدرس شرکت با مسؤلیت محدودتغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدودتغییر آدرس شرکت به ثبت رسیدهتغییر آدرس شرکت در اداره ثبت شرکتهاتغییر آدرس شرکت در روزنامه رسمیتغییر آدرس شرکت سهامی خاصتغییر آدرس شرکت مسئولیت محدودتغییر آدرس شرکت های بامسئولیت محدودتغییر آدرس شرکتهاتغییر ادرس شرکت ثبتتغییر ادرس شرکت سهامیتغییر محل شرکت با مسئولیت محدودتغییر محل شرکت سهامی خاصتغییر نشانی شرکتثبت تغییر آدرس شرکت سهامی خاصثبت تغییر نشانی شرکتراهنمای تغییر آدرس شرکت سهامی خاصصورتجلسه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدودصورتجلسه تغییر آدرس شرکت سهامی خاصصورتجلسه تغییر محل شرکت سهامی خاصمدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدودمراحل تغییر آدرس شرکتمراحل تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدودنحوه تغییر آدرس شرکت با مسئولیت محدودنحوه تغییر آدرس شرکت سهامی خاص

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *