استعلام نام شرکت


نکات مهم در باب استعلام نام شرکت

در این مطلب با ثبت کریم خان همراه باشید تا نکاتی در خصوص استعلام نام شرکت را به شما ارائه دهیم.همانگونه که می دانید برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را رسمی کنید و در حقیقت یک شخصیت حقوقی باشید باید نسبت به ثبت شرکت اقدام کنید و بدین ترتیب ثبت شرکت این امکان را فراهم می آورد تا دولت و همچنین اداره مالیات از کار و بیزنس شما حمایت کند و بتوانید تحت نظر این ارگان ها فعالیت خود را به صورت قانونی انجام دهید.

ثبت کریم خان در مقالات قبل تعاریفی از شرکت را به شما ارائه داده است ، در این تعاریف از شرکت تحت عنوان به مفهوم گردهم آمدن دو یا چند نفر جهت نیل به هدفی مشترک یاد شده است.شرکت ها طی مراحل خاصی توسط اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسند که در مقالات پیشین نیز توضیح داده شده است.بدین وسیله موسسات غیر تجاری و شرکت ها مراحل ثبت شرکت را به راحتی انجام دهند به گونه ای که جستجوی شرکت های به ثبت رسیده ، اطلاعات اصلی و صورتجلسات تغییرات آنها و به طور کلی استعلام ثبت شرکت امکان پذیر است.سامانه ثبت شرکت ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید نسبت به استعلام نام شرکت اقدام نمایید.

نام شرکت به منزله هویت آن شرکت است که تحت عنوان یک شخصیت حقوقی از آن یاد می شود.امروزه با توجه به اینکه شرکت های زیادی به ثبت رسیده اند انتخاب نام شرکت کار ساده ای نیست و باید پیش از انتخاب استعلام گرفته شود تا مطابق با معیارهای موجود در اداره ثبت شرکت ها باشد.نام شرکت میبایست الزاماً ریشه فارسی داشته باشد و اسم خاص داشته باشد، به علاوه نام شرکت باید دارای حداقل سه سیلاب باشد و تکراری نباشد.

یکی از آیتم هایی که در زمان ثبت شرکت مورد توجه قرار می گیرد شماره ثبت شرکت و شناسه ملی شرکت است که از این دو طریق کلیه شرکت ها قابل استعلام هستند.همچنین شما می توانید از طریق نام شرکت آن را مورد استعلام قرار دهید.سایتی که از طریق آن استعلام شرکت را انجام می دهیم تحت عنوان http://ilenc.ir می باشد که به سه طریق فوق می توانیم نسبت به استعلام شرکت اقدام نمایید.

ثبت شرکت از طریق روزنامه رسمی آن شرکت نیز قابل استعلام است که می توانید بدین منظور به آدرس http://www.rooznamehrasmi.ir/News/ShowNews.aspx مراجعه فرمایید.شما می توانید با مراجعه به این سایت پرینت روزنامه رسمی شرکت خود را نیز در اختیار داشته باشید.زمان ورود به این سامانه می توانید از طریق نام شرکت ، شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت نسبت به استعلام نام شرکت خود اقدام نمایید.

یکی دیگر از راهکارهای استعلام از اداره ثبت شرکت ها ورود به سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir می باشد .همچنین از طریق این سایت می توانید اطلاعاتی در خصوص چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد نیاز برای بخشنامه ها و همچنین شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکت ها بدست آورید.

در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در خصوص شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت ارائه می دهیم.

شناسه ملی شرکت

شناسه ملی شرکت یک کد 11 رقمی است که برای هر شخصیت حقوقی متفاوت است و هیچ دو شرکتی شناسه ملی شبیه به هم ندارند.هر کدامیک از این اعداد نشانگر اطلاعات مشخصی است که از قبل تعیین شده است. 4 رقم اول از سمت چپ، نمایانگر کد شهرستان محل ثبت ، 6 شش عدد دوم نشانه شخص حقوقی می باشد که در اداره ثبت اسناد دارای شناسه حقوقی بوده و رقم آخر شناسه ملی تشکیل شده از ده رقم قبلی می باشد که تحت عنوان رقم کنترلی در نظر گرفته می شود.

این شماره تا زمان انحلال شرکت بدان اختصاص می یابد. حتی اگر زمانی از لحاظ حقوقی فعالیت نداشته باشد برای آن شرکت باقی می ماند و به شرکت دیگری اختصاص نمی یابد.شناسه ملی مشتمل بر اطلاعاتی از قبیل شخص حقیقی که نام شرکت را به ثبت رسیده است ، عدد 5 رقمی شماره ثبت شرکت ، کدپستی و آدرس شرکت، تاریخ ثبت، نام شرکت که دارای شخصیت حقوقی می باشد ، نوع شرکت و قالب آن، واحد ثبت شرکت می باشد.

شماره ثبت شرکت

اداره ثبت شرکت ها پس از اتمام پروسه ثبت شرکت ، یک شماره ثبت به نام شرکت شما اختصاص می دهد که از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا شخصیت حقوقی به واسطه شماره ثبت شرکت شناسایی می شود.شماره ثبت شرکت یکی از مهم ترین مشخصه ها در استعلام ثبت شرکت می باشد و استعلام ثبت شرکت از طریق شماره ثبت به دلیل ثابت و بدون تغییر بودن، شناسنامه شرکت به شمار می رود.

ثبت کریم خان کلیه خدمات در خصوص ثبت شرکت و همچنین استعلام شرکت را به شما ارائه می دهد و شما می توانید قبل از اقدام جهت ثبت شرکت در خصوص استعلام شرکت از ثبت کریم خان کمک بگیرید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *